DOKUMEN? -.-''


Hari ini sekali lagi aku menanam memetik dan memakan anggur tanpa menjual, sebabtu aku pokai manjang ahahaa. jadi.. untuk mengisi keceriaan hariku dengan rasa penuh ting tong aku onl. berfacebook bertwitter dan berbelog sekali lagi.. sedang aku khusyuk berfacebook , tiba tiba ada seorang makhluk Allah IM aku bertanya kan benda yang pepelik bagiku.. aku pun tak tahu kenapa. begitu aneh. kadang ia begitu menakutkan dan menyeramkan tapi ku layankan sahaja sekadar untuk pengetahuan lebih lanjut mengenai perkara yang diusulkan. hahaa mesti pelikkan dah kenapa bahasa aku ni aneh anehh. maklumlahh pembawakan novel.. kihhkihhkihh memang aku sukakan duit. tanyalah sesapa pun,semua sukakan duit tapi aku tidak begitu obses .. dia menawarkan kerja kepadaku dengan gaji yg begitu lumayan sehingga mencecah RM3000 RM5000 SEBULAN. hatiku berbelah bagi untuk mempercayainya tapi ku layankan sahaja memandangkan hariku begitu bosan. dari gayanya nampak baik, starting IM dengan aku didahulukan dengan Assalamualaikum. tapi tetap kuingatkan pada diriku agar tidak terlalu cepat mempercayai seseorang daripada luarannya sahaja.. hatiku juga tidak yakin dengan apa yang dikatakannya. entah mengapa otak ku ligat berfikir kalau kalau dia hanya menipu, mungkin salah satu trick untuk jualku or menjadi keldai dadah or apa sahaja yang berkemungkinan akan berlaku.. facebook bukan boleh dipercayai sangat. kadang kadang facebook lah punca maruah tergadai dan sebagainya.. jadi aku hanya membaca conversationnya umpama masuk telinga kanan keluar telinga kiri.. untuk lebih lanjut lagi jum kita baca conversation aku dengannya yang dikenali sebagai Muhd Amir

Muhd Amir     : Assalamualaikum, eryzzane
Eyzzane Kamal : Waalaikumsalam, yup
Muhd Amir     : akak student uitm shah alam?
Eyzzane Kamal : akak?akak siapa? *bertanyakan pelik*
Muhd Amir     : awaklah.. siapa lagi belajar dekat uitm shah alam ke?
Eyzzane Kamal : eh taklah. memang saya baru habis belajar tp result tak dapat lg. knp?
Muhd Amir     : ada kenal dengan pelajar name dia anne?
Eyzzane Kamal : budak mana?umurnya berapa?macam takda je
Muhd Amir     : ada umur dia 19 tahun .. tetapi .. bakal jadi jutawan ..serius sya tak tipu kak
Eyzzane Kamal : haa? kenapa bagitahu saya?dia ada kena mengena dgn awak ke?
Muhd Amir     : ada...
Eyzzane Kamal : apa yg ada?
Muhd Amir     : okey... umur saya 19 tahun sama juga dgn anna tetapi kite org dah pegang duit sebegitu banyak pada masa yg muda... just buat dokumen aeon sahaja... setiap 28 hari gaji masuk 3000 sebulan... sedangkan saya yg masih mentah dah fikir masa hadapan... akak bile lg? anna bekerja buat dokumen jugak... dengan saya saya nak bgtahu akaknya anna umur die 19 tahun tetapi dlm acc dia setiap bulan masuk 18,000 sebulan
 siapa nak bg
Eyzzane Kamal : awak tu 19 tahun saya ni 17 tahun, kenapa panggil saya akak? cukuplah tu tak perlu berkias kias lg
Muhd Amir     : Okey, im sorry... saya tak tahu. just smile
Eyzzane Kamal : street to the point bgtahu saya apa yg awak nak dari saya?
Muhd Amir     : okey bekerja tak?
Eyzzane Kamal : kerja. knp?
Muhd Amir     : just tanya
Eyzzane Kamal : ouh okey
Muhd Amir     : kerja tak?
Eyzzane Kamal : kerjaaaaaaaaa
Muhd Amir     : okey ... pernah pegang duit sebanyak 3000? 5000? atw 10,000?sebulan?
Eyzzane Kamal : kenapa? haruskah saya bgtahu?
Muhd Amir     : okey tk?sorry okey takpe
Eyzzane Kamal : apa yg awak cuba nak sampaikan sebenarnya?can you just street to the point
Muhd Amir     : pendapatan saya sebulan 3000. dan tempat saya masih ada kekosongan. kalau awak bekerja takpe teruskan kerja bendanye just 4time sahaja duduk rumah pon boleh buat nak  
okey... awak nak buat dokumen tak?duduk rumah pon takpe?
Eyzzane Kamal : dokumen apa?
Muhd Amir     : aeon. itupun kalau sudi
Eyzzane Kamal : dokumen aeon tu apa?saya tak tahu apa apa sorry
Muhd Amir     : senang dan mudah sedangkan saya boleh buat...kenapa awak tak boleh buat pulak... 1masa nanti dengan gaji bulanan awak tu tak cukup untuk awak percayalah
Eyzzane Kamal : untuk apa dokumen tu?kalau awak boleh buat sendiri.untuk apa suruh saya tolong buatkan?kalau awak yg buat sendiri,bukankah untung tu awak yg akan dapat. sekali gus menambahkan pendapatan awak yg banyak tp tidak mencukupi
Muhd Amir     : saya boleh buat sendiri... tetapi.. tempat saya masih ada kekosongan, kalau nak ajak kawan2 pun takpe,, boleh
Eyzzane Kamal : saya masih tak faham, buat dokumen tu untuk apa?
Muhd amir    : mungkin awak tak faham lg, okey takpe.. untuk jualan barang sahaja... urm macam mana nak nak fahamkan awaknye ye.. urm video call jom
Eyzzane Kamal : takpelah, terima kasih. saya tak biasa. mungkin saya akan rasa rugi kerana melepaskan peluang untuk pegang duit sebanyak tu tp takpelah saya tak berani.. saya perlu berhati hati.. sekarang ni dengan duit semua benda boleh jadi
Muhd Amir     : yep memang betul kata awak tu...tapi bila kita nak senang awak mesti tunggu peluang yg datang kan? tapi peluang apa? xde pa2x skrgnye peluang yg carik awak, k takpe rasa2x awak kalau nak buat awak call saya k?awak bawak ayah awak sekali pun tak mengapa..
Eyzzane Kamal : Inshaa allah
Muhd amir    : awak masih mude..jgn lepaskan peluang yg ada,kalau ada pakwe bawak sekali cakap je nak jumpe kat mana k? sye dtg... btw, thanks sbb dapat ulurkan masa dgn saya punye cite k? assalamualaikum
Eyzzane Kamal : maaflah, hati saya belum cukup kuat dan belum cukup yakin.. maaf sebab banyak bertanya  itu ini.. waalaikumsalam
Muhd Amir   : tak mengapa just smile
Eyzzane Kamal : :-)
Muhd amir    : you just smile everyday dada

selepas itu aku pun off facebook dan meneruskan onl dengan berbelog, otakku juga berfikir harus diterima atau tidak? tapi hati kecilku berkata jangan! tak takut ke kalau kalau dia hanya menipu?tak takut ke kalau kalau maruah kau tergadai nanti?tak takut ke kalau kau jadi keldai dadah nanti? macam macam yg kufikirkan. tapi aku tak tahu sejauh mana kebenaran kata kata dia. mungkin aku perlu melupakannya.. rezeki itu sudah ditetapkan olehNYA cuma kita perlu berusaha untuk mendapatkannya. wallahualam~ 

Terima kasih kerana membaca entry di atas..Entry di atas hanyalah cerita yang terjadi dalam hidup saya,tiada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang telah meninggal..Kalau terasa,sorry..Peacee XD